Humanitats

Manuel Trens, liturgista, historiador i amant de l’art

Sílvia Coll-Vinent
Breu:
Aquest volum recull els treballs presentats en la jornada d’homenatge a Manuel Trens (Facultat de Filosofia, 22 d’octubre de 2009), tocant els vessants de liturgista, mariòleg, col·leccionista i historiador de l’art, i traductor. Inclou també l’inventari íntegre del llegat artístic de Mn. Trens al Museu de Vilafranca. Continguts del llibre: Presentació: 1. El mossèn de la senyora vila i de la ciutat costal (Josep M. Martí Bonet) 2. Mn. Trens, orientador cultural al Penedès (Joan Solé Bordes) 3. Manuel Trens i Ribas, liturgista i historiador de l’art (Jaume Aymar Ragolta) 4. Un mariale barceloní: la col·lecció de miracles de l’Arxiu Capitular (David Barnett) 5. Manuel Trens, traductor de Joyce (Armando Pego Puigbó) 6. Manuel Trens, intel·lectual anglòfil (Sílvia Coll-Vinent) 7. Manuel Trens y el arte: una vocación por la estética (Ana González Batiste-Alentorn) 8. El llegat de Manuel Trens al VINSEUM (a cura de Xavier Fornos)

“Per llegir cal entendre, per escriure cal saber, per comprendre cal creure”

J.W. Goethe (1749-1832), poeta, novelista, dramaturg i científic germànic.