notícies

Acord del Consell Interuniversitari de Catalunya per a l’adopció transitòria de mesures per passar la formació teòrica presencial de les universitats catalanes a format virtual

dimecres, 14 octubre, 2020
notícies

La Universitat Ramon Llull comunica l’acord pres avui dimarts 13 d’octubre entre el Govern i les 12 universitats catalanes en el marc del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), atenent les recomanacions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya per contribuir a contenir l’índex de contagi per COVID-19.

4 alumnes llegeixen el seu Treball Final de Màster a la Facultat

dimecres, 7 octubre, 2020
notícies

L’inici del curs universitari a la Facultat de Filosofia-URL ha comptat amb la lectura de quatre Treballs Finals de Màster. Quatre alumnes del nostre Màster Recerca en Filosofia i Estudis Humanístics han defensat davant del tribunal acadèmic el seu Treball Final.

Les lectures, que han tingut lloc el dimecres 30 de setembre, han anat a càrrec de Francisco Javier Memba, amb el treball titulat Mentre no tinguem rostre. Mite i realitat en el pensament filosòfic de C. S. Lewis, amb traducció anotada de la segona part de Till We Have Faces.

comprendre logo

La revista de filosofia 'Comprendre' renova el segell de qualitat FECYT

dissabte, 25 juliol, 2020
notícies

La revista 'Comprendre', editada per la Facultat de Filosofia - URL, ha renovat el segell de qualitat FECYT, que atorga la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia.

La revista catalana de filosofia acaba de publicar un nou número, el 22. Podeu consultar el sumari aquí.

stand_fira_campus_virtual.jpg

La Facultat participa al Fira Campus Virtual per presentar la seva oferta de graus per al curs 2020-2021

dimarts, 19 maig, 2020
notícies

La Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull (URL), juntament amb la resta de facultats i universitats catalanes participa a Fira Campus Virtual, l'opció online en substitució del Saló de l'Ensenyament.

dialegs_filosofics.jpg

Diàlegs filosòfics en obert i online, la proposta de la Facultat en temps de pandèmia

divendres, 8 maig, 2020
notícies

Gregorio Luri, Joan García del Muro, Oriol Quintana, Francesc Torralba, Montse Esquerda, Jordi Roigé, Paris Grau, Carles Llinàs, Armando Pego, Joan Martínez Porcell, Pau Solanilla i Ferran Caballero són els experts que dialogaran sobre temes filosòfics i d'humanitats.

Els diàlegs filosòfics que ofereix la Facultat de Filosofia - URL són oberts, prèvia inscripció a comunicacio@filosofia.url.edu i es faran a través de la plataforma digital Teams els dimarts i dijous de maig a les 18h.

uniferia.jpg

La Facultat participa en una fira virtual d’universitats catalanes on presenta la seva oferta de graus per al curs 2020-2021

dimecres, 18 març, 2020
notícies

La Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull (URL), juntament amb la resta de facultats i universitats catalanes participa en la plataforma virtual UNIferia, donat l’ajornament del Saló de l’Ensenyament per motius de seguretat sanitària. D’aquesta manera, els estudiants de secundària i de batxillerat del país poden trobar en un sol lloc informació sobre l’àmplia oferta de graus i centres on s’imparteixen. La plataforma està integrada per la UB, la UAB, la UPC, la UPF, la URL, la UdL, la UdG, la URV, la UOC, la UVic-UCC, la UIC i la UAO CEU.

logourl_comunicats.jpg

Informació sobre el Coronavirus

dijous, 12 març, 2020
notícies

La URL està fent un seguiment constant de l’evolució del brot de Covid-19 i està atenta a les mesures que calgui prendre eventualment seguint les recomanacions fetes tant pel Departament de Salut com pel Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social. En aquest sentit, des de la URL es vol transmetre que s’actuarà en tot moment d’acord amb els principis de proporcionalitat i de no generar alarmisme innecessari.

Vicent Igual

Mor el professor i dominic Vicent Igual

divendres, 14 febrer, 2020
notícies

Aquest dijous 13 de febrer ha mort Vicent Igual, religiós dominic i professor a la Facultat de Filosofia, a l'edat de 71 anys després d'una malaltia.

Igual, de l'Orde de Predicadors (Dominics), neix a Almassora (Castelló) l'any 1948. Va ser ordenat prevere l'any 1972. Llicenciat en Teologia per l''Angelicum, la Universitat Pontifícia Sant Tomàs d'Aquino de Roma, així com Llicenciat en Filosofia per la Universitat de Barcelona.