23 novembre

Cloenda actes del 7è Centenari Any Llull. Festivitat del beat Ramon Llull patró de la Universitat

Acte acadèmic que se celebrarà amb motiu de la Festivitat del beat Ramon Llull patró de la Universitat
Dimecres, 23 de novembre de 2016, a les 12 h. a la Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull, Aula Magna del Seminari Conciliar (c/ Diputació, 231 -08007 Barcelona)
Conferència "El llibre d'amic e amat com a relat de l'experiència mística"  a càrrec del Dr. Joan Santanach i Suñol
L'acte comptarà també amb la participació de Josep M. Garrell, rector de la URL, que presidirà l'acte; Jaume Aymar, degà de la Facultat de Filosofia-URL; i Armando J. Pego, professor catedràtic de la Facultat de Filosofia-URL i director de la revista Comprendre.
Fons Ramon Llull. Exposició a la BPESB del 23 de novembre de 2016 al 13 de gener de 2017

La declaració de l'any 2016 com a any de celebració de l'Any Llull va ser aprovada pel Govern de la Generalitat el març de 2014. L'originalitat del seu pensament i la qualitat de la seva literatura han fet de Ramon Llull la figura més destacada de la cultura catalana.

El Comité organitzador de l'Any Llull ha nomenat Joan Santanach i Suñol comissari de l'Any Llull 2016. Santanach és professor i coordinador de l'Editorial Barcino i destaca per la seva especialització en la figura i la literatura de Ramon Llull, sobre les quals ha publicat diversos llibres i articles.

L'obra de Ramon Llull, escrita principalment en català i en llatí, i probablement també en àrab, ha tingut una gran influència entre grans pensadors des del mateix segle XIV fins als nostres dies. Els seus llibres han estat editats i traduïts a desenes de llengües als centres de cultura i estudi més prestigiosos d'arreu del món.