Simbologia i patrimoni cultural en l'art occidental

Objectius

Des del grup de "Simbologia i patrimoni cultural en l'art occidental", adscrit a la Facultat de Filosofia, es pretén difondre coneixement i recerca en l'àmbit del patrimoni, amb els següents objectius específics:

• Posar en valor el patrimoni cultural del qual som hereus.
  • Interpretar el simbolisme de les formes artístiques, arquitectòniques i literàries com a fruit d'un procés de confluència de cultures i tradicions.
  • Aprofundir en el context històric i simbòlic d'aquestes formes artístiques per tal d'interpel·lar-nos sobre la significació dels llegats patrimonials.
  • Reconèixer i formular nous llenguatges per identificar la vocació transcendent partint del coneixement i la recerca del llegat cultural i religiós.
  • Donar a conèixer la recerca de professors i estudiants, i organitzar activitats i itinerris culturals relacionats amb els Practicums i els treballs de recerca.

Sònia Acosata
Jaume Aymar
Enric Benavent
Jordi Carcasó
Anna Casas
Sílvia Coll-Vinent
Javier Muriel
Jesús Oliver-Bonjoch
Enric Puig Giralt
Mònica Santín

Jaume Aymar

Enllaç:
www.patrimonium.cat
(en construcció)

“Per llegir cal entendre, per escriure cal saber, per comprendre cal creure”

J.W. Goethe (1749-1832), poeta, novelista, dramaturg i científic germànic.
  • Premis Ramon Llull Treballs de Recerca Batxillerat 2017

Els alumnes premiats de Batxillerat ens expliquen la seva Recerca

• Catòlics i musulmans el 2017: desafiament, rebuig o confiança?

Conferència P. Vincent Feroldi, 9 de maig de 2017

• La URL reflexiona sobre la transformació pedagògica amb motiu del Dia de l’Educació

Carles Llinàs i altres membres de la URL reflexionen sobre la transformació pedagògica

• Misericòrdia et misera. Conferència del Dr. Jaume Aymar Ragolta

Meditació plàstica sobre la vocació de Sant Mateu, 15 de febrer de 2017

• Cloenda actes del 7è Centenari Any Llull. Festivitat del beat Ramon Llull patró de la Universitat.

Cloenda actes del 7è Centenari Any Llull. Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull. 23 de novembre de 2016.

• Recerca Facultat de Filosofia - URL

Recerca a la Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull