Taula rodona Grau FIPE
19 juny

Taula rodona en motiu de la presentació del Grau en Filosofia, Política i Economia

La Facultat de Filosofia-URL presenta un nou grau que s’impartirà a partir del curs vinent
Política i Economia sustentades en valors humanístics

Barcelona, 19 de juny del 2018.

Estudiants que analitzen, critiquen i entenen un món complex i global i, en conseqüència, preparats per oferir solucions creatives, innovadores i humanitzadores. Aquest és el resultat esperat i, per tant, el propòsit del nou grau en Filosofia, Política i Economia que la Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull posarà en marxa el curs 2018-2019. «Una de les tragèdies del món actual és l'autonomia de la política i de l'economia respecte de la moral», va argumentar ahir el professor del grau i filòsof Joan Garcia del Muro, en la taula rodona que va fer-se a l’aula magna de la facultat i que va servir per presentar el nou grau.

Eduard Ibáñez, director de Justícia i Pau i professor de Dret Constitucional al grau, va donar la benvinguda al fet que un grau d’aquestes característiques sigui promogut des de tres universitats que beuen de la Doctrina Social de l’Església, com són la Universitat de Deusto, la Pontifícia Universitat de Comillas, i la pròpia Universitat Ramon Llull.

L’expresident del Parlament de Catalunya, Joan Rigol, des de l’experiència de l’exercici de 40 anys en política va subratllar que «la política no és una tècnica, afortunadament» i va insistir en la necessitat d’una formació humanística dels futurs polítics: «La política també ha de saber humanitzar la realitat. Ha de veure més enllà de les xifres», va dir en la taula rodona que va ser moderada pel degà de la Facultat de Filosofia, el Dr. Jaume Aymar.

«Cada cop tendim a solucions més simples i reductivistes. Això és un perill davant problemes complexos. Per això és important aquest grau, al combinar aquestes tres disciplines: Filosofia, Política i Economia», va indicar el professor Joan Garcia del Muro, subratllant la formació integral de la persona que proporciona el nou grau.

La taula rodona es va retransmetre a través de Twitter amb l’etiqueta #grauFIPE_URL.

El grau en Filosofia, Política i Economia de la Facultat de Filosofia-URL constarà de quatre cursos acadèmics de 60 crèdits cadascun, que es realitzaran en modalitat semipresencial. El pla d’estudis té com a principal objectiu facilitar l’adquisició d’habilitats útils per al desenvolupament de diferents carreres i activitats professionals com ara assessor i consultor sociopolítics, periodisme, educació, direcció d’empreses, o serveis diplomàtics, entre d’altres. La resta de la informació així com les matrícules es poden consultar al web de la Facultat de Filosofia URL   www.filosofia.url.edu .

Podeu veure el vídeo de l'acte en el canal de vídeo de la web.