Reconeixement IEM
18 maig

Reconeixement a Josep Maria Monferrer, 18 de maig a les 19 h.

Reconeixement Emmanuel Mounier 2017

Sr. Josep Maria Monferrer Celades rep un nou reconeixement atorgat per  l'Institut Emmanuel Mounier Catalunya i la Facultat de Filosofia de Catalunya, el 18 de maig a les 19 h. a la Facultat de Filosofia de Catalunya, Sala Sant Jordi del Seminari Conciliar de Barcelona, Diputació, 231.

El pedagog, professor, escriptor i lluitador incansable per la recuperació de la memòria històrica del  barri de la Mina i per la dignitat dels seus veïns, Josep Maria Monferrer Celades, rebrà avui un nou premi a la seva trajectòria a l'estigmatitzat barri de Sant Adrià. Monferrer, que és el president de l'Arxiu Històric i Centre de Documentació de la Mina i del Camp de la Bota, i integrant de la Plataforma d'Entitats i Veïns del barri de la Mina, rep el premi "pel manteniment de la dignitat humana per damunt de tot, que ha sabut despertar i cultivar en lànima de la comunitat de la Mina", segons els organitzadors. Ell, per la seva banda, assegura que els seus "veritables mestres" han estat els seus alumnes. "Ells m'han ensenyat a llegit la realitat d'una altra manera", manté. És per això que accepta el premi com una oportunitat de parlar del barri més enllà dels seus límits- "La Mina ha estat per a mi una lliçó de vida que va molt més enllà del que vaig aprendre a la universitat o al seminari".

Després del lliurament del reconeixement, seguirà la conferència "Víctimes sense sacrifici. René Girard i el pensament post-cristià", a càrrec del Dr. Xavier Garcia Duran.