Bisbe auxiliar Sergi Gordo
20 juny

Mons. Sergi Gordo. Nomenat Bisbe Auxiliar de Barcelona. Professor de la Facultat de Filosofia de Catalunya (URL)

L’arquebisbe de Barcelona presenta els dos nous bisbes electes auxiliars de l’arxidiòcesi.

Barcelona, 19 de juny de 2017.- Aquest migdia el senyor arquebisbe de Barcelona i cardenal electe, Joan Josep Omella, ha presentat en roda de premsa els dos nous bisbes auxiliars de Barcelona: monsenyor Sergi Gordo Rodríguez i monsenyor Antoni Vadell Ferrer.

Els preveres nomenats avui per Sa Santedat el papa Francesc procedeixen de les diòcesis de Barcelona i de Mallorca, respectivament. Amb aquests nomenaments s’eleva a tres el número de bisbes auxiliars amb què compta l’arquebisbe metropolità de Barcelona.

Perfils biogràfics dels bisbes electes

Monsenyor Sergi Gordo Rodriguez, bisbe electe auxiliar de Barcelona

Nascut a Barcelona, el 23 de març de 1967.

Viu a Cornellà de Llobregat, on és membre de la parròquia de Sant Miquel Arcàngel des del seu naixement.

Fou ordenat prevere a la Basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès on ja hi havia rebut l’ordre diaconal.

Les seves primeres tasques pastorals van tenir lloc a Vilafranca del Penedès.

És llicenciat en Ciències Eclesiàstiques l’any 1991 per la Facultat de Teologia de Catalunya.

Llicenciat en Filosofia l’any 1994 per la URL. Ha realitzat estudis de doctorat en la seva especialitat i ha publicat treballs de filosofia i de teologia. Parla diversos idiomes.

Professor de la Facultat de Filosofia de Catalunya i de l’ISCREB en les especialitats d’Història de la Filosofia Antiga, de Fenomenologia de la Religió i de Filosofia de la religió.

Ha estat formador del Seminari Menor i tutor d’estudis de filosofia del Seminari Major, membre dels consells diocesans i membre actiu en diferents organitzacions diocesanes. Membre del patronat de la Fundació de la Junta Constructora de la Basílica de la Sagrada Família. Ha estat Consiliari del Moviment de Professionals Catòlics de Barcelona.

Ha combinat àmpliament la tasca pastoral amb la tasca acadèmica i la de gestió diocesana.

És Canceller de la cúria arxidiocesana i Secretari general de l’Arquebisbat de Barcelona. Canonge de la Catedral de Barcelona.

Monsenyor Antoni Vadell Ferrer, bisbe electe auxiliar de Barcelona

Nascut a Llucmajor (Mallorca) el 17 de maig de 1972.

Ordenat prevere el 31 de maig de 1998 a la parròquia del Beat Ramon Llull a Son Cotoner (Palma de Mallorca).

Va iniciar la seva activitat pastoral a la mateixa parròquia del Beat Ramon Llull i posteriorment va assumir la responsabilitat de rector del Seminari Menor de Mallorca. És llicenciat en Catequètica pel Salesianum de Roma i professor del Centre d’Estudis Teològics i de l’Institut d’Estudis Teològics del Laïcat. Ha estat professor convidat a la Universitat de les Illes Balears.

Ha estat delegat diocesà de Pastoral Vocacional, així com també delegat diocesà de Pastoral Catequètica i Litúrgica.

És delegat general per l’Evangelització.

Actualment és rector de la Unitat Pastoral de la Mare de Déu de les parròquies de Santa Maria la Major, Sant Domingo i Crist Rei d’Inca, de Sant Llorenç de Selva, la Immaculada Concepció de Caimari, Sant Joan Baptista de Mancor, Santa Tecla de Biniamar i la Nativitat de la Mare de Déu de la Lloseta.

Ha combinat la tasca parroquial amb la pastoral catequètica i educativa. El recent nomenat bisbe és un dels més joves de l’Estat espanyol.

Sobre l'Església Arxidiocesana de Barcelona

La presència de l’Església a Barcelona es remunta a l’edat antiga. Actualment, l’obra pastoral de l’Església Arxidiocesana de Barcelona comprèn tota la regió metropolitana de la capital catalana que té prop de 3 milions d'habitants. Des de l’any 2015, monsenyor Joan Josep Omella és l'Arquebisbe Metropolità de Barcelona, amb dues diòcesis sufragànies que són Terrassa i Sant Feliu de Llobregat.