Universitat de Kragujevac a Sèrbia
08 febrer

Les guerres iugoslaves: una altra cara de la civilització europea?

Les guerres iugoslaves: una altra cara de la vicilització europea? Lliçons apreses i reptes de futur. Del 6 al 8 de febrer de 2017

Ja s'ha celebrat la primera trobada del projecte Les guerres iugoslaves: una altra cara de la civilització europea? Lliçons apreses i reptes de futur. La Universitat de Kragujevac, a Sèrbia, ha acollit 3 dies de conferències des del dilluns 6 de febrer fins el dimecres 8. En total han estat 2 sessions amb ponències, una taula rodona i el visionat d'un documental amb el tema de la guerra dels Balcans com a teló de fons. Juntament amb un nombrós grup d'estudiants serbis, representants de les Universitats Ramon Llull i La Sapienza de Roma han seguit les sessions i han fet aportacions des dels propis contextos culturals.

El comú denominador de totes aquestes presentacions ha estat la guerra com a discurs i, particularment, les categories i els conceptes que encara avui dominen la reflexió sobre la guerra. En aquest sentit, els participants han pogut interactuar amb els alumnes els quals han ofert un valuós testimoni sobre la seva experiència del conflicte. A més d'assistir a les trobades acadèmiques, han visitat The 21 October Museum, un espai que ret homenatge a les 2.300 víctimes civils assassinades el 21 d'octubre de 1941 en mans dels nazis durant la Segona Guerra Mundial.