dia mundial de l'educació. URL
01 abril

La URL reflexiona sobre la transformació pedagògica amb motiu del Dia de l'Educació

Dimarts, 28 de març de 2017. El model educatiu, a diferència de la tecnologia, per exemple, ha canviat molt poc en els darrers dos segles, i els experts i la societat ja han demostrat que és urgent una transformació pedagògica.

Aquest dissabte 1 d’abril se celebra el Dia Mundial de l’Educació i enguany la URL s’hi suma convidant a la reflexió sobre aquest canvi educatiu que tot el sector està afrontant.

Els agents que intervenen en aquesta transformació pedagògica cada vegada en parlen més i s’hi impliquen més. El professorat, les famílies, les institucions d’educació i els mateixos estudiants enceten nous debats i, paral·lelament, els mitjans de comunicació es fan ressò de nous estudis i punts de vista de com ha de ser aquest nou model d’educació, de què suposa innovar i com cal abordar-ho.

Davant d’aquest escenari, quins són els principis transversals de l’aprenentatge? Els canvis a nivell discursiu estan consolidats en els ambients d’aprenentatge? Quins són els reptes?  Què s’està fent des de la universitat?

La URL ha demanat opinió als seus experts i aquests han apuntat algunes de les claus en vídeos d’1 minut que es poden veure a continuació en el enllaç relacionat.