Curs d'estiu 2017 Bizanci

Curs d'Estiu "Bizanci i la llum que ve d'Orient"

Curs d’estiu Bizanci i la llum que ve d’Orient
del 3 al 7 de juliol de 2017, de 16.30 a 19.30 h.

Aquest curs proposa una panoràmica sobre l’art i la iconografia creats a Constantinoble, quan la “segona Roma”  era la metròpoli cultural de la cristiandat, i els efectes de la seva irradiació a Catalunya. El curs s’estructura en cinc blocs temàtics, per a abordar qüestions artístiques, iconogràfiques, arquitectòniques, històriques i filosòfiques. El Museu de Montserrat acollirà una jornada del curs, per tal de contemplar in situ la col·lecció d’icones.

Àmbit de coneixement: interdisciplinar (història, història de l’art, mitologia, literatura, teologia, filosofia, antropologia,..)
Programa:
El curs consta de cinc blocs temàtics:

1. De Santa Sofia als temples neobizantins de Barcelona (Jesús Oliver-Bonjoch i Javier Muriel)
  2. La iconografia sacra bizantina, d’Orient a Occident (Jaume Aymar, Enric Benavent i Ignasi Roviró)
  3. La col·lecció d’icones del Museu de Montserrat* (Joan Josep Brugera)
  4. Catalunya i el Mediterrani oriental: dels almogàvers als creadors inspirats per l’Orient (Mònica Santin, Sílvia Coll-Vinent, Anna Casas i Sònia Acosta)
  5. La llum d’Orient en els iconògrafs i els pensadors d’Occident (Federico Aguirre i Jordi Carcasó)

*El dimecres 5 de juliol, la sessió del curs tindrà lloc al Museu de Montserrat. Al matí, els alumnes del curs estan convidats a una visita comentada a la biblioteca del monestir. El trasllat a Montserrat s’organitzarà en funció del nombre de matriculats, per la qual cosa no està inclòs en el preu del curs.

Idioma: català/castellà
Lloc de realització: Facultat de Filosofia de Catalunya (URL).   Carrer Diputació 231. 08007 Barcelona
Dies: del 3 al 7 de juliol de 2017
Horari del curs: de 16.30 h. a 19.30 h.
Modalitat: presencial
Crèdits: 1 ECTS

Certificat d’assistència* i Certificat d’aprofitament
*
El certificat d’assistència es lliurarà a tothom que assisteixi al curs i ho sol·liciti
* El certificat d’aprofitament es lliurarà a tothom que assisteixi i presenti treball escrit del curs

Hores: 25 (15 teòriques i 2,5 pràctiques +7,5 hores de treball personal per crèdits)
Target: obert a tothom
Criteris d’admissió: cap específic
Codi del curs:  2017FFCURL

Preu del curs: 190 euros
Descomptes: 10% per a estudiants URL i matriculats abans del 26 de juny

Matrícula: secretaria de la Facultat de Filosofia de Catalunya (URL)
Carrer Diputació 231. 08007 Barcelona       Telf. 93 453 43 38

Dates de matrícula: del 1 de juny al 4 de juliol de 2017
Horari de matrícula: de dilluns a divendres, d’11 a 13 h. i de dilluns a dimecres, de 17 a 19 h.
Contacte: Gemma Galduf
Mail: facultat@filosofia.url.edu