Rector URL placa commemorativa 25 Anys URL
16 maig

Acte commemoratiu del 25è aniversari del desplegament del sistema universitari català. 16/05/2017

Lliurament al Rector de la URL de la placa commemorativa dels 25 anys de la creació de la Universitat Ramon LLull.

President Puigdemont: "El Govern impulsarà en les properes setmanes el Pacte Nacional per les Universitats"

El cap de l’Executiu ha encapçalat l’acte amb motiu del 25è aniversari del desplegament del sistema universitari català

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha anunciat aquesta tarda que en les properes setmanes “el Govern impulsarà el Pacte Nacional per les Universitats”, que, ha explicat, “ha de fomentar la participació dels diferents actors, el debat, el coneixement i la construcció col·lectiva de futurs”. El cap de l’Executiu ha posat en relleu  el precedent del Pacte Nacional per la Indústria, que el Govern ha aplicat “amb molt d’èxit” en l’àmbit industrial.

Carles Puigdemont ha fet aquest anunci durant l’acte commemoratiu del 25è aniversari del desplegament del sistema universitari català, amb la posada en funcionament de les universitats Pompeu Fabra (UPF), Ramon Llull (URL), de Lleida (UdL), de Girona (UdG) i Rovira i Virgili (URV). Pel president, si la decisió de crear aquestes universitats fa 25 anys “ens va saber situar en el futur ara ens toca fer un esforç similar per poder situar el potent sistema universitari català com a motor dinàmic del progrés social, econòmic, cultural i científic de la Catalunya del futur”“Com vam fer fa tres dècades, hem de tornar a alçar la mirada i ens hem de proposar també adoptar decisions estratègiques en clau de futur en el nostre model universitari”, ha reblat.

El cap del Govern, qui ha ironitzat que “per sort en aquell moment ningú va considerar que era inconstitucional crear universitats al conjunt del país”, ha subratllat “el canvi radical que ha proporcionat el sistema universitari català a la nostra societat”. I ha afegit que “volem que el sistema universitari català lideri també els canvis a què està abocada la nostra societat i que ens ajudi a estar a l’avantguarda”.

Enllaços relacionats